Amaç:

Katılımcıların, B2B, B2C ve C2C elektronik ticaret uygulamaları ile yeni pazarlar ve potansiyel alıcılara nasıl ulaşabileceğini ve interneti kendileri ya da firmalarının kazancını arttırmak için nasıl faydalı bir araç olarak kullanabileceklerini öğrenecekleri, bilgisayarlı sınıflarda ve direkt uygulamalı olarak yapılacak bir eğitimdir.

Eğitim ana başlıklarımız;

  • Katılımcıların firmalarının sanal ortamda görünürlüğünün arttırılması gerçekleştirilebilecek farklı uygulamalar,
  • Pazar araştırması uygulamaları,
  • Potansiyel alıcılara ulaşma,
  • Farklı coğrafyalardan rakiplerin internet faaliyetlerinin araştırılması
  • İnternet araçlarını kullanarak rakiplerinin sanal ortamda önüne nasıl geçecekleri ve internetten firmaların reklam, tanıtım ve gelir aracı olarak nasıl faydalanacakları konularında yetkinliklerinin arttırılması

Eğitim Süresi: 30 Ders Saati

 

B2B Ticaret Süreci

  • Uluslararası Pazar Araştırması Süreci
  • Pazar Araştırmasında Kullanılacak Teknikler
  • Pazar Araştırmasında Önemli Bilgi Kaynakları Nelerdir?
  • Internetin Pazar Araştırması İçin Bize Sundukları
  • Pazar Araştırması İçin Kullanılacak Sitelere Üyelik Uygulaması
  • İthalat / İhracat İstatistiklerine Ulaşma Uygulaması
  • İthalat / İhracat İstatistiklerini Yorumlama Uygulaması
  • Hedef Pazar Seçimi İçin Ekonomik, Demografik, Lojistik, Kültürel Verilere Ulaşma Uygulaması
  • Internet Üzerinden Yapılabilecek Rekabet Analizi Uygulaması
  • İhracatta Başarılı Olunabilecek Pazarların Tespitinde İpuçları
  • Farklı Hedef Pazarların Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi Uygulaması
  • Hedef Pazarlar İçin Fiyat Stratejilerinin Oluşturulması
  • Fuar Seçim Kriterleri ve Uygun Fuar Seçme Uygulaması
  • Uluslararası Pazarlarda Müşteri Bulma Teknikleri
  • Internet Üzerinden Hedef Pazar Yönelik Ticari Rehberlere Ulaşma Uygulaması
  • İngilizce Tanıtım Yazısı Formatının İncelenmesi, Her Katılımcı Firma İçin Tanıtım Yazısı Hazırlama Uygulaması
  • Uluslararası Pazarda Müşteri / Tedarikçi Bulma Süreci
  • Avrupa Pazarından Müşteri Bulmak İçin Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Amerika Pazarından Müşteri Bulmak İçin Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Ortadoğu Pazarından Müşteri Bulmak İçin Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Afrika Pazarından Müşteri Bulmak İçin Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Rusya Pazarından Müşteri Bulmak İçin Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Uzakdoğu Pazarından Müşteri Bulmak İçin Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi
  • Katılımcılara Google Aracılığıyla Farklı Sitelere Ulaşma Yollarının Gösterilmesi ve Yeni Site Bulma Yarışması
  • Farklı ülkelerin gümrüklerinden gelen beyanname ve Konşimento Bilgilerine Ulaşma Uygulaması
  • Gerçek Alıcı, Satıcı, Ürün, Fiyat Bilgilerine Gümrük ve Konşimento Verisi Üzerinden Ulaşma
  • Sektöre Odaklı Sitelerin Tespiti ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Potansiyel Alıcı Sektörlerin Fuarlarının Tespiti, Katılımcı Listelerine Ulaşma ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Hedef Pazarlardaki Ticaret Sanayi Odalarının Üye Listelerine Ulaşma ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Hedef Pazarlardaki İthalatçı Birliklerinin Üye Listelerine Ulaşma ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması
  • Elektronik Pazaryerlerinin Çalışma Mantığı ve Pazarlama Uygulamaları
  • Elektronik Pazaryerlerinde Profil Ve Tanıtım Oluşturma
  • En Çok Ziyaret Edilen Elektronik Pazaryerlerine Ulaşma Teknikleri
  • Elektronik Posta Pazarlamasında Profesyonel Hizmet Sağlayıcılar
  • Elektronik Posta Kampanyaları Ve Gönderilen Maillerin İstatistiksel Takibi
  • CRM uygulamaları ve yazılımların katkıları

B2C ticaret süreci

  • E-İŞ (E-Business nedir?)
  • ERP Nedir? Hangi modüllerden oluşur?
  • Belli başlı yerli ve yabancı ERP sağlayıcıları kimlerdir ve ERP seçiminde dikkat edilecek hususlar ve karşılaşılan sorunlar.
  • E-ticaretin gelişme hızı
  • E-Ticarette şirketlerin başarı oranları ve şirketlerin başarısızlık nedenleri
  • E-Ticarete Devlet ve melek yatırımcılar tarafından verilen destekler
  • Mevzuata göre E-Girişimci kimdir ?
  • Mevzuata göre E-fatura nedir ? Kimler E-Fatura kesebilir?
  • Mevzuata göre yurt dışına B2C e-ticaret yoluyla ( kargo taşımacılığı ile ) ürün satmak isteyenlere tanınan kolaylıklar.
  • E-Ticaretin Genel Sınıflandırmaları (B2B, B2C, C2C, B2G) ve B2G kaynakları.
  • B2C
  • F-Trade, M-Trade
  • Yatay e-ticaret, dikey e-ticaret
  • Private Shopping
  • Klonlama
  • XML entegrasyonu ve API
  • SSL ve SET
  • Dijital Sertifikalar ne işe yarar, nasıl, nereden Alınır?
  • Dijital İmza nedir, ne işe yarar, nasıl, nereden Alınır?
  • VPOS nedir, nasıl alınır, maliyet nedir?
  • ARGEBACK (Ters İbraz) nedir ?
  • Ödeme yöntemleri nelerdir; mail order, kapıda ödeme, BKM Express, İpara, Mikro ödeme 3pay, Paybyme, Paymentwall, Paypal, Payu
  • SEO nedir ?
  • SEM nedir ?
  • Karar verme süreci
  • Pazar analizleri ve eğilimleri; yurt içi pazar eğilimleri, en çok satış yapan sitelerin incelenmesi, yurt dışı pazar eğilimleri
  • Yatay ve dikey ürün gruplarının başarı ihtimalleri
  • Ürün gruplarına karar verirken tüketici eğilimlerini nasıl inceleriz?
  • Tedarikçilere ulaşmak, yurt içi ve yurt dışı tedarikçi bulmak,
  • Tanınmış e-ticaret siteleri üzerinden listeleme veya mağaza açmak yoluyla satış
  • Yurt Dışı posta hızlı kargo eşyası muafiyetlerinden yararlanma koşulları, ebay, aliexpress gibi sitelerden yurt içine ürün getirme maliyetleri, yöntemleri ve dikkat edilecek durumlar.
  • Posta yoluyla sahibinden.com, sanalpazar.com ve ebay.com gibi siteler üzerinden C2C, B2C olarak bütün dünyaya satış yapma yöntemleri, maliyetleri, birim fiyat belirleme analizleri.
  • İşletmeye ait yeni bir e-ticaret sitesinin kuruluş süreci ve maliyetler
  • E-Ticaret sitenizi yapacak şirketin seçimi
  • Kendi yazılım ekibimiz
  • İhtiyaca özel yazılım yapan şirketler
  • Ucuz / bedelsiz “kendin yap” e-ticaret paketleri
  • İhtiyaca uygun, satılık / kiralık alternatifli e-.ticaret paketleri ile isteğinize özel yazılımı da paket sitenize uygulayabilen şirketler
  • Türkiye’de e-ticaret paketi satan / kiralayan şirketleri incelemek
  • Mesafeli sözleşmelere dair mevzuat
  • Örnek e-ticaret paketleri incelemeleri ve Maliyetler
  • Firmayı / paketi seçerken dikkat edilecek kriterler
  • Satıcı ile yapılan sözleşmede dikkat edilecek hususlar
  • Web sitesinin işletme süreci
  • Sitenin içeriği ve fotoğraflar
  • Ürün satış fiyatlarını belirlemek
  • Dropship nedir, nasıl işler
  • Dropship’de iş akışı
  • Yurt dışı toptancıları bulma, yazışma ve pazarlık yöntemleri
  • Yurt içinde toptancı bulmak ve iletişim kurmak
  • Toptancıları seçerken dikkat edilmesi gereken konular
  • Yurt içi ve yurt dışında dropship satışta dikkat edilecekler
  • Abd’den ve çin’den ürün getirme veya dropship satış
  • Dropship ürün satış dükkanları açılabilecek siteler ve komisyon oranları
  • Yurt içi ve dışı dropship yapanların satışa koydukları ürünlerin bulunması ve incelenmesi
  • Affiliate marketing nedir, nasıl işler
  • İş ortaklığı (Affiliate marketing) teklifleri
  • Google adsense,
  • Yurt içi iş ortaklığı öneren siteler
  • Yurt dışı iş ortaklığı öneren siteler

 

İzmir (Merkez)

Bu şubeye ait eğitim takvimi bulunmamaktadır.

Ankara

Bu şubeye ait eğitim takvimi bulunmamaktadır.